Úřad městyse Choltice
Pardubická 78
533 61 Choltice
DS: d3gbezr
Dne 29.09.2023 bude Úřad městyse Choltice z provozních důvodů uzavřen. Děkujeme za pochopení.
Stařičká T148 toho sice nenajezdila moc, leč trvalá přítomnost vody se na armaturách značně podepsala. za poslední roky se několikrát záplatovaly trubky armatur, loni již podruhé záplata v prorezlé lejtě a letos to není jiné. V trubce k zadnímu dělu zela díra o velikosti 2 x 8cm, jehož důsledkem byl snížený tlak na výstupu, protože čerpadlo honilo část vody stále dokola (ventil je až u děla a jinde se to zavřít nedá) Znamenalo to vyříznout kus potrubí nasadit plastový převlek a přesponkovat.
Kdo zkoušel něco dělat s flexou a svářečkou uvnitř lejty, jistě ví, co je to za prima práci. Po zkoušce se zjistilo, že problémům není konec. Na té samé trubce, která vede na z lejty k čerpadlu urezly matky a kus těsnění se vyfouknul ven. Tak že sundat převlek, povolit dvě zbývající matky, vyšroubovat štefty na přírubě - a to opět v v koutě lejty. Po těch třiceti letech se jim však ven nechtělo, zavařením matek a povolením se tři podařilo vyndat, čtvrtý se musel odvrtat a vyříznout závit. Pak vyrobit těsnění poladit vyžrané dosedací plochy a sesadit. Hurá na tlakovou zkoušku.
Kdo si myslel, že to tím skončilo se mýlil. Tentokrát to začalo téct na stejné přírubě, ale zvenku lejty. To obnáší odplechovat, odstrojit a vyjmout celé ventilové soustrojí z levé části, vyrobit všechna těsnění. To se opět povedlo, a další den se opět dělala tlaková zkouška.
Tlaková zkouška dopadla dle očekávání. Opravované místo je bez problémů, ale drobné úniky se objevily jinde. Naštěsí jsou (zatím) pouze při plném tlaku v potrubí, kterého se při běžném provozu nedosahuje. Zatím to tedy necháme tak, protože zkušenosti ukázaly, že jakmile se jeden problém vyřeší, objeví se dva další protože nejde o jednu závadu, ale celkové opotřebení způsobené věkem a trvalou přítomností vody.
Opět jsme informovali zastupitelstvo o kritickém stavu cisterny a zejména o tom, že se situace stává neudržitelnou. Jistě se dá namítnout, že opravit se dá cokoli, ale je potřeba si uvědomit, že jsme výjezdová jednotka, mnoho času trávíme zákonem předepsanými školeními, zdravotními prohlídkami a údržbou ostatního vybavení, nikoli spolek automechniků, instalatérů a fandů automobilových veteránů.
Chtěl bych poděkovat Pavlovi, Leonovi, Dastymu a dalším, kteří se na výše uvedené anabázi podíleli.
Za SDH Choltice Milan Barvíř (zpráva převzata se svolením z www.hasici.choltice.eu)
Technika JSDH Choltice
Výjezdová vozidla:
Cisterna - Tatra T 148 CAS 32 r.v. 1978
výbava: Plovoucí čerpadlo PH-1200, 60l pěnidla, 2x dýchací přístroj Scott Propak
Dopravní automobil - Avia 31.1K DVS r.v. 1987
výbava: 2x Motorová pila Husqarna 365, elektrocentála 3kW, osvětlovací systém, čerpadlo PS12, 2x dýchací přístroj Drager, 4x náhradní vzduchová láhev
Dopravní automobil
- AVIA 31.1 BUS - 17+1 os.
- Ford Transit 330L -8+1 os.
Požární přívěs
1x s čerpadlem PS 12
1x pro přepravu materiálu
Radiostanice
1x základnová
2x GM 300 ve vozidlech
4x kapesní HIT TC 700
2x kapesní Icom
Více informací o SDH Choltice na www.hasici.choltice.eu