(Od 1.1.2025 dojde k navýšení ceny za TKO (960,- Kč) a stočného (36,- Kč za m3 nebo 1296,- Kč/osoba)
Stařičká T148 toho sice nenajezdila moc, leč trvalá přítomnost vody se na armaturách značně podepsala. za poslední roky se několikrát záplatovaly trubky armatur, loni již podruhé záplata v prorezlé lejtě a letos to není jiné. V trubce k zadnímu dělu zela díra o velikosti 2 x 8cm, jehož důsledkem byl snížený tlak na výstupu, protože čerpadlo honilo část vody stále dokola (ventil je až u děla a jinde se to zavřít nedá) Znamenalo to vyříznout kus potrubí nasadit plastový převlek a přesponkovat.
Kdo zkoušel něco dělat s flexou a svářečkou uvnitř lejty, jistě ví, co je to za prima práci. Po zkoušce se zjistilo, že problémům není konec. Na té samé trubce, která vede na z lejty k čerpadlu urezly matky a kus těsnění se vyfouknul ven. Tak že sundat převlek, povolit dvě zbývající matky, vyšroubovat štefty na přírubě - a to opět v v koutě lejty. Po těch třiceti letech se jim však ven nechtělo, zavařením matek a povolením se tři podařilo vyndat, čtvrtý se musel odvrtat a vyříznout závit. Pak vyrobit těsnění poladit vyžrané dosedací plochy a sesadit. Hurá na tlakovou zkoušku.
Kdo si myslel, že to tím skončilo se mýlil. Tentokrát to začalo téct na stejné přírubě, ale zvenku lejty. To obnáší odplechovat, odstrojit a vyjmout celé ventilové soustrojí z levé části, vyrobit všechna těsnění. To se opět povedlo, a další den se opět dělala tlaková zkouška.
Tlaková zkouška dopadla dle očekávání. Opravované místo je bez problémů, ale drobné úniky se objevily jinde. Naštěsí jsou (zatím) pouze při plném tlaku v potrubí, kterého se při běžném provozu nedosahuje. Zatím to tedy necháme tak, protože zkušenosti ukázaly, že jakmile se jeden problém vyřeší, objeví se dva další protože nejde o jednu závadu, ale celkové opotřebení způsobené věkem a trvalou přítomností vody.
Opět jsme informovali zastupitelstvo o kritickém stavu cisterny a zejména o tom, že se situace stává neudržitelnou. Jistě se dá namítnout, že opravit se dá cokoli, ale je potřeba si uvědomit, že jsme výjezdová jednotka, mnoho času trávíme zákonem předepsanými školeními, zdravotními prohlídkami a údržbou ostatního vybavení, nikoli spolek automechniků, instalatérů a fandů automobilových veteránů.
Chtěl bych poděkovat Pavlovi, Leonovi, Dastymu a dalším, kteří se na výše uvedené anabázi podíleli.
Za SDH Choltice Milan Barvíř (zpráva převzata se svolením z www.hasici.choltice.eu)
Technika JSDH Choltice
Výjezdová vozidla:
Cisterna - Tatra T 148 CAS 32 r.v. 1978
výbava: Plovoucí čerpadlo PH-1200, 60l pěnidla, 2x dýchací přístroj Scott Propak
Dopravní automobil - Avia 31.1K DVS r.v. 1987
výbava: 2x Motorová pila Husqarna 365, elektrocentála 3kW, osvětlovací systém, čerpadlo PS12, 2x dýchací přístroj Drager, 4x náhradní vzduchová láhev
Dopravní automobil
- AVIA 31.1 BUS - 17+1 os.
- Ford Transit 330L -8+1 os.
Požární přívěs
1x s čerpadlem PS 12
1x pro přepravu materiálu
Radiostanice
1x základnová
2x GM 300 ve vozidlech
4x kapesní HIT TC 700
2x kapesní Icom
Více informací o SDH Choltice na www.hasici.choltice.eu